دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 6649
تعداد نوشته ها : 2
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
چه شد که اینطور شد؟
حادثه ای که در روز 16 آذر اتفاق افتاد شاید دور از انتظار هم نبود. عبور از شعارهای اساسی انقلاب همچون «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در روزهای پس از انتخابات و بخصوص در روز قدس و 13 آبان، پیامی برای اعمالی بدتر از آن یعنی توهین به امام خمینی بود. البته جریان موسوم به سبز ادعای حرکت در چارچوب انقلاب و خط امام را داشت و در مبارزات انتخاباتی خود نوید ظهور دوران خوش امام را می داد، از این حیث از هر دسته و گروه و حزبی که از او حمایت می کرد با آغوش باز می پذیرفت.

در این مورد باید به دو بحث توجه داشت، یکی اینکه جمع آوری همه نیروها از هر دسته و گروهی که صرفا در هدف با جریان سبز مشترک باشند، که آن هم پیروزی در انتخابات بود، و بی توجهی به خواسته ها و تمایلات این گروه ها سبب به اضمحلال رفتن و منحرف شدن جریان می شود. دوم اینکه، با عدم شفاف سازی چارچوب های فکری و عملی سبب امیدها و حرکت هایی در بین برخی طرفداران جریان سبز شدند که سرانجام به حادثه تلخ 16 آذر انجامید.

مقام معظم رهبری در سخنان روز یکشنبه خود به نکات سازنده برای بصیرت یافتن جامعه در فتنه ها اشاره کردند. ایشان با اشاره به اینکه در فضای غبار آلود باید با شاخص ها و چارچوب ها راه حق را شناخت و از آن پیروی کرد به جریان سازی های پس از انتخابات تا حادثه 16آذر می پردازند و خطاهای جریان سبز را می شمارند:

1. یک عده‌اى قانون‌شکنى کردند
2. ایجاد اغتشاش کردند
3. مردم را به ایستادگى در مقابل نظام تا آنجائى که میتوانستند، تشویق کردند - حالا تیغشان نبرید؛ آن کارى که میخواستند نشد، او بحث دیگرى است؛ آنها تلاش خودشان را کردند -
4. زبان دشمنان انقلاب را و دشمنان اسلام را دراز کردند، جرأت به آنها دادند
5. کارى کردند که دشمنان امام - آن کسانى که بغض امام را در دل داشتند - جرأت پیدا کنند بیایند توى دانشگاه، به عکس امام اهانت بکنند
6. کارى کردند که دشمنِ مأیوس و نومید، جان بگیرد، تشویق بشود بیاید در مقابل چشم انبوه دانشجویانى که مطمئناً اینها علاقه‌مند به امامند، علاقه‌مند به انقلابند، عاشق کار براى کشور و میهنشان و جمهورى اسلامى هستند، یک چنین اهانتى، یک چنین کار بزرگى انجام بدهند.
7. عمل خلاف انجام میگیرد، کار غلط انجام میگیرد، بعد براى اینکه این کار غلط، غلط بودنش پنهان بشود، اطراف او فلسفه درست میشود! فلسفه میبافند؛ استدلال برایش درست میکنند!
فضای غبار آلود یعنی فضایی که حرف حق گفته ولی عمل باطل انجام می شود؛ در چنین فضایی راه حق گم می شود چنانکه ایشان ادامه می دهند: « یعنى فضا را فضاى غبارآلود میکند. شعار طرفدارى از قانون میدهند، عمل صریحاً بر خلاف قانون انجام میدهند. شعار طرفدارى از امام میدهند، بعد کارى میکنند که در عرصه‌ى طرفداران آنها، یک چنین گناه بزرگى انجام بگیرد؛ به امام اهانت بشود، به عکس امام اهانت بشود. ... اینجا آن چیزى که مشکل را ایجاد میکند، همان فریب، همان غبارآلودگى فضا و همان چیزى است که در بیان امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) هست: «و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنالک یستولى الشّیطان على اولیائه»؛(نهج البلاغه، خطبه‌ى 50) «و همواره پاره‌اى از حق و پاره‌اى از باطل را در هم مى‌آمیزند و در چنین حالى شیطان بر یاران خود مسلط میشود.» یک کلمه‌ى حق را با یک کلمه‌ى باطل مخلوط میکنند، حق بر اولیاء حق مشتبه میشود. اینجاست که روشنگرى، شاخص معیّن کردن، مایز معیّن کردن، معنا پیدا میکند.»(بیانات مقام معظم رهبری، 22 آذر 1388)
در این مرحله آنچه که سبب حضور جریان سبز در خط امام و انقلاب می شود بازگشت به شعارهای اساسی انقلاب و تمسک به ولایت فقیه و قانون اساسی، همچنین توبه از همه خطاهای گذشته است. در اینصورت این گروه نیز همچون دیگر جریان های سیاسی در خط انقلاب می تواند حضور داشته باشد، اما آنچه که تاکنون از این جریان مشاهده شده خط براندازی نظام در جهت جنگ نرم دشمن انقلاب است و این راه سر به ....

 
برگرفته از نوشته های  سید مهدی حسینی

دسته ها :
X